Miten uudistuvan opetussuunnitelman oppimistavoitteet saatetaan arjen toimiviksi käytännöiksi? Juho Norrena antaa kirjassaan vastaukset niihin kysymyksiin, joita opettajat muutoksen ja vaatimusten ristipaineessa pyörittelevät. Hän tarjoaa työvälineiksi uudenlaisia tehtäväkehyksiä, jotka helpottavat laaja-alaisen osaamisen opetuksen suunnittelua, toteutusta ja arviointia. Jokainen opettaja voi versioida tehtäväkehyksiä omaan opetustapaansa sopiviksi, sillä ne sopivat lähes kaikkiin oppiaineisiin ja antavat myös oivat mahdollisuudet oppiaineiden rajat ylittävään opetukseen.
Ratkaisukeskeisen oppaan kirjoittaja Juho Norrena korostaa, että koulua on uudistettava hylkäämättä vanhoja hyviksi havaittuja toimintamalleja. Tärkeintä on saada muutos käytännön tasolle luokkahuoneisiin.
Juho Norrena filosofian tohtori, opettajakouluttaja sekä luokan- ja aineenopettaja.
1. painos, 2015
ISBN 978-952-451-636-5
Nidottu, 264 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Riitta Huovila - Tiia Hintsa - Johanna Säilä - Riitt...
Kirja käsityöstä -kaava-arkkipaketti
Reija Salovaara - Tiina Honkonen
Rakenna hyvä luokkahenki
David Mitchell
27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
Timo Jantunen - Rauno Haapaniemi
Iloa kouluun
Minna Huotilainen
Näin aivot oppivat
Kirsi Liuska - Tiina Turunen
Häijyherneitä ja lempeyslientä
Martti Hellström
Sata sanaa kasvatuksesta
Erkko Sointu - Hannu Savolainen - Kristiina Lappalainen - Matti...
Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline