Miten opettaja tasapainottelee muutosten heilutellessa suomalaista koulua? Tarvitaanko täysin uudenlainen käsitys opettajan työstä? Vai onko opettajuuden ytimessä jotain sellaista, johon muutosten pyörteissäkin voi tukevasti nojata? Mistä ja missä tulevaisuudessa opiskellaan? Säilyvätkö oppiaineet, ja käytetäänkö arvioinnissa kokeita?
Kirjassa alan johtavat asiantuntijat tarkastelevat muuttumassa olevaa opettajuutta ja koulua. He tuovat esiin suurimmat haasteet ja pohtivat, mitä vaihtoehtoja opettajilla on ottaa muutoksia vastaan. Kirja antaa perusteltuja näkemyksiä hyvistä tulevaisuuden suuntaviivoista ja pelastaa opettajan väsyttävältä horjumiselta.
1. painos, 2016
ISBN 978-952-451-705-8
Nidottu, 248 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
David Mitchell
27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
Henna Tampio - Matti Tampio
Ulkoloikka
Hannele Cantell (toim.)
Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Anna Kettunen - Aulikki Laine (toim.)
Ilmiöt ihmeteltäviksi
Katariina Stenberg
Riittävän hyvä opettaja
Timo Saloviita (toim.)
Samanaikaisopetus
Juli-Anna Aerila - Merja Kauppinen
Sytytä lukukipinä
Erkko Sointu - Hannu Savolainen - Kristiina Lappalainen - Matti...
Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline