Asiakassuhteen rakentaminen sosiaali- ja terveysalalla
Kun työskentelee haasteellisessa elämäntilanteessa olevan ihmisen kanssa, jokainen tapaaminen on merkityksellinen yhteistyösuhteen onnistumisen kannalta. Joillekin kohtaaminen sosiaali- ja terveysalan ammattilaisen kanssa voi olla helpottava ja jo kauan odotettu kohtaaminen, toisille välttämätön pakko.
Asiakassuhteen alussa kohtaamisessa ovat läsnä asiakkaan ja työntekijän ehkä ristiriitaisetkin toiveet, huolet ja motiivit. Tällaisessa kohtaamisessa luottamus on tekijä, jonka varaan ja jonka avulla tämä suhde ja tuleva yhteistyö syntyvät.
Tästä kirjasta saat käytännönläheisiä työkaluja luottamuksellisen asiakassuhteen rakentamiseksi ja ylläpitämiseksi. Samalla saat vinkkejä myös asiakkaiden tyytyväisyyden ja oman työhyvinvointisi parantamiseen sekä vaativien asiakkaiden kanssa toimimiseen.
1. painos, 2015
ISBN 978-952-451-644-0
Nidottu, 185 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Kaija Virjonen (toim.)
Muistin ongelmat
Tuula Styrman - Marika Torniainen
Kunnioittavan kosketuksen käsikirja
Tero Timonen - Pirita Hämäläinen (toim.)
Autismikirjon kuntoutusmenetelmät
Sauli Hyvärinen - Tarja Pösö (toim.)
Lasten haastattelu lastensuojelussa
Pekka Lund
Torjuttu toivottomuus
Kirsi Liuska - Tiina Turunen
Häijyherneitä ja lempeyslientä
Pauli Juuti - Pontus Salmi
Tunteet ja työ
Päivi Hamarus - Tina Holmberg-Kalenius - Saija Salmi