39,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Tunnetaidot opetustyössä
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2019
  • ISBN 978-952-451-899-4
  • Nidottu, 176 sivua

Anuliisa LahtinenJarkko Rantanen

Tunnetaidot opetustyössä

Opas haastaviin tilanteisiin

Levoton oppilas ei kuuntele. Kollega tuskailee haasteissaan. Myös oma turhautuneisuus ja riittämättömyyden tunne nostavat välillä päätään. Toisaalta arjen onnistumiset ja ylpeys oppilaista tuntuvat mahtavilta. Viimeistään lukuvuoden päätösjuhlassa itkukin on herkässä.

Kouluympäristö on täynnä tunteita.

Tunteet ovat ratkaisevia koulun tärkeimmän tavoitteen eli oppimisen kannalta. Tunteiden voima on vahva niin oppilaiden motivoinnissa, toimintaan herättelyssä, itse oppimisessa kuin rauhoittumisessakin. Vahvistamalla tunnetaitoja luot oppimiseen syvempää merkitystä.

Opettajana sinulla on mahdollisuus näyttää, kuinka tunteiden kanssa toimitaan. Miten vahvistetaan ja ylläpidetään iloa arjen keskellä? Miten toimitaan, kun turhautuminen ja suuttumus valtaavat mielen? Kirja auttaa ottamaan tunnetaidot osaksi opettajuutta. Opit kohtaamaan ja käsittelemään kaikkia niitä tunteita, joiden ympäröimänä työskentelet päivästä toiseen. Käytännön esimerkit ja vinkit helpottavat tunnetaitojen soveltamista omassa työssä.

Anuliisa Lahtinen on luokanopettaja, vertaismentori ja tunnetaitovalmentaja.

Jarkko Rantanen on psykologi, tietokirjailija ja työelämän tunnetaitoihin erikoistuneen Emergy Oy:n valmentaja ja osakas.

  • 1. painos, 2019
  • ISBN 978-952-451-899-4
  • Nidottu, 176 sivua

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Riikka Mononen - Pirjo Aunio - Eija Väisänen - Johan...

Matemaattiset oppimisvaikeudet

Sirpa Eskelä-Haapanen - Marja Hannula - Marja Lepola

Puhe pulppuamaan!

Rauno Haapaniemi - Liisa Raina

Rakenna oppiva ryhmä

Juho Norrena (toim.)

Ryhmä oppimaan!

Eliisa Leskisenoja

Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa

Timo Jaakkola

Ketteryys

Rauno Haapaniemi - Liisa Raina

Rakenna oppiva ryhmä

Annarilla Ahtola (toim.)

Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen